prasówka 5

#5 prasówka – SEO

W dzisiejszym wpisie będzie trochę technicznego słownictwa związanego z branżą SEO, czyli optymalizacją stron internetowych zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki.

.

Tytuł: „Jak zatrudnić specjalistę ds. SEO. Wypowiedzi zagranicznych ekspertów” (Как нанять SEO-специалиста. Опрос зарубежных экспертов)

Krótki opis: Z racji tego, że zawodowo zajmuję się SEO i marketingiem internetowym, bardzo chętnie śledzę blog Devaka, na których można znaleźć sporo merytorycznych treści na ten temat. Wpis jest poświęcony rekrutacji specjalistów ds. SEO, na jakie kwalifikacje tego typu pracowników powinni zwracać uwagę potencjalni pracodawcy lub zleceniodawcy. Przy trudniejszych słówkach podałam ich definicję, ale jeśli mimo to niektóre terminy będą dla Was niezrozumiałe, napiszcie o tym w komentarzach. Chętnie pomogę 😉

Link: https://devaka.ru/articles/hire-seo-expert

.

Lista słówek:

  • SEO-специалист, сеошник – specjalista ds. SEO, seowiec
  • оптимизировать контент – optymalizować content (treść)
  • поисковая система, поисковик – wyszukiwarka
  • клюевые фразы (слова) – frazy (słowa) kluczowe
  • заголовок – nagłówek (w tym przypadku strony internetowej, sekcja <head> w kodzie)
  • искать в Google – szukać w Google
  • кликнуть – kliknąć
  • сниппет – snippet (zobacz definicję)
  • поисковые результаты – wyniki wyszukiwania
  • серая техника – dosł. „szara technika”, działania nie w pełni zgodne z wytycznymi wyszukiwarki (zob. white/black hat SEO)
  • редирект – przekierowanie (z jednego adresu na drugi, np. 301 i 302)
  • канонический тег – link kanoniczny (zobacz definicję)
  • SEO-оптимизация – optymalizacja SEO
  • органический поиск – organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania
  • технические навыки – umiejętności techniczne
  • директор по маркетингу – dyrektor ds. marketingu
  • разработчик – deweloper, programista
  • бренд – marka

  • платный поиск – płatne wyniki wyszukiwania (reklamy w wynikach wyszukiwania)
  • пиар – PR
  • социальная сеть, соцсеть – medium społecznościowe
  • копирайтинг – copywriting
  • дедлайн – deadline
  • знание HTML – znajomość HTML
  • бекенд – back-end (zaplecze/kod strony)
  • дизайн – design, wygląd (np. strony)
  • HTML структура – struktura HTML
  • SEO-стратегия – strategia SEO
  • поисковый алгоритм – algorytm wyszukiwarki
  • инструмент – narzędzie (np. do analizy stron internetowych)
  • аутрич – outreach (pojęcie związane z budowaniem relacji w marketingu)
  • ранжирование – pozycjonowanie
  • быть в ТОПе – znajdować się (odn. strony) w topowych (najwyższych) wynikach wyszukiwania
  • пенальти/cанкции в Google – kary Google (kary, np. w postaci filtrów, nałożone na stronę za nieprzestrzeganie wytycznych wyszukiwarki)
  • SEO-эксперт – ekspert w zakresie SEO
  • спамные техники – spamerskie techniki

.